E-faktura
Miljövänlig fakturering med PDF eller E– faktura direkt in i din internetbank
För att spara på miljön och göra det så enkelt som möjligt för dig som kund, erbjuder vi på NLT nu även e-faktura i din internetbank.
I dagsläget kan vi på NLT leverera din faktura genom någon av följande fyra faktureringsmetoder.
- E-faktura, direkt in i din internetbank
- PDF-faktura, till din e-postbrevlåda
- EDI-faktura, i samarbete med InExchange, rakt in i ditt affärssystem
- Pappers-faktura, utskriven på papper och levererad hem till din brevlåda
Du kan idag få din NLT-faktura sänd genom en av fyra kanaler.
Som hemlarmskund är antagligen den förifyllda e-fakturan den enklaste lösningen, logga bara in med Bank ID på din internetbank, kontrollera belopp och förfallodatum på den förifyllda betalningen och klicka sedan på godkänn. Så blir din faktura automatiskt betald i tid.
Är du representant för ett större företag, statlig myndighet eller en kommun vill du kanhända hellre ha din faktura som en EDI-faktura sänd in i ditt affärssystem. Kontakta oss på NLT Ekonomi med ert anslutningsnamn och/eller gln-nummer, så hjälper vi er att ansluta er verksamhet i våra system.
Är du ett mindre företag reser mycket eller vill använda olika bankkonton för att betala dina fakturor lämpar sig troligen den e-postad PDF-fakturan bäst. Vi mejlar dig då vår faktura till den e-postadress du önskar, också kan du själv registrera din faktura för betalning där och när det passar dig bäst.
Vill du – som tidigare – även fortsättningsvis ha din faktura utskriven, kuverterad och sänd hem till brevlåda, mot en liten extraavgift behöver du inte göra någonting. Detta är grundinställningen hos alla våra kunder här på Nordisk Larm & Teleteknik.
Så ansluter du dig till e-faktura direkt in i internetbanken
För att få dina fakturor som e-fakturor från oss, loggar du in med Bank ID på din internetbank, väljer fliken för betalningar, e-faktura/e-fakturamedgivanden och söker där upp Nordisk Larm & Teleteknik AB bland de olika valbara leverantörerna.
När du väll hittat oss klickar du på länken som tar dig till vår anmälningssida där du fyller i fälten med Namn, Kundnummer, Personnummer, E-postadress och Telefonnummer och trycker skicka. När anmälan skickas till oss kan det ta lite tid innan vi hunnit uppdaterat din kundbild i våra system, men så fort allt är klart skickar vi ett e-postmeddelande till dig som bekräftar den nya fakturadistributionsvägen. När du läst meddelandet är omställningen klar.
För att få din faktura som PDF, EDI eller i pappersform levererad med din brevbärare
Känner du dig osäker på vilken fakturaform som passar bäst för just dig så får du naturligtvis gärna höra av dig till oss, så hjälper vi dig att välja.
För ytterligare hjälp med din faktura är du alltid välkommen att kontakta oss på NLT Ekonomi. Du når oss via kontaktformulären här på hemsidan, e-postadressen ekonomi@nltab.se eller under kontorstid per telefon +46 (0)8 – 449 26 80.